Το άνοιγμα της φωτογραφικής αυλαίας του ερασιτέχνη

Γράφει ο ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΝΕΛΚΟΣ

Άρχισε να γεμίζει με φωτογραφίες ο ερασιτέχνης φωτογράφος, κάρτες μνήμης, εξωτερικούς σκληρούς δίσκους, ακόμη και σε αποθηκευτικούς χώρους στο δίκτυο. Φωτογραφίες τις οποίες σε ένα καλό σενάριο τις βλέπει σε προσωπικό, φιλικό και οικογενειακό επίπεδο.
Αν ανοίξουμε λίγο το καρέ μας, αν δούμε το ζήτημα με λίγο πιο ευρεία γωνία θέασης, η φωτογραφία είναι μορφή έκφρασης και η έκφραση έχει τον χαρακτήρα της έκθεσης προς τα έξω, της δημοσιοποίησης με διάφορους τρόπους. Αρκετές φορές μιλάμε για προσωπικό στυλ στην φωτογραφία, το οποίο δημιουργήθηκε αφού ο ιδιοκτήτης του, είδε αρκετές φωτογραφίες άλλων, δουλειές επαγγελματικές και ερασιτεχνικές οι οποίες ήταν δημοσιευμένες σε διάφορα μέσα.
Ένα σημαντικό στοιχείο στο χτίσιμο του προσωπικού φωτογραφικού στυλ είναι και η εξωστρέφεια του ερασιτέχνη. Η δημόσια παρουσίαση της δουλειάς του σε διάφορα ηλεκτρονικά μέσα, όπως εξειδικευμένες σελίδες φωτογραφικού ενδιαφέροντος, ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και η συμμετοχή του σε ομάδες ατόμων με κοινό φωτογραφικό ενδιαφέρον και φυσικά σε διαγωνισμούς φωτογραφίας.
Ένας από τους πιο εύκολους και πολύ διαδεδομένους δρόμους παραμένουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όμως ο όγκος της πληροφορίας είναι τεράστιος και μια προσωπική δουλειά είναι εύκολο να χαθεί, ακόμη και από το γεγονός πως δεν υπάρχουν όροι σύγκρισης. Σε ηλεκτρονικές εξειδικευμένες σελίδες φωτογραφικού ενδιαφέροντος ο ερασιτέχνης μπορεί να παρουσιάσει την εργασία του άφοβα αφού το κοινό του έχει τα ίδια ακριβώς ενδιαφέροντα. Επίσης έχει την δυνατότητα να δει δουλειές άλλων, ερασιτεχνών κυρίως, όπου η αλληλεπίδραση έχει δημιουργική μορφή.
Ο ερασιτέχνης πρέπει να βλέπει δουλειές άλλων αφού έχει την ευκαιρία να δει την οπτική άλλων ανθρώπων, να δει τα αποτελέσματα από την χρήση άλλου εξοπλισμού, μιας και συνήθως αναφέρεται το exif data της κάθε εικόνας. Ο σκοπός είναι όχι να αντιγράψει δηλ. να πάει πίσω από κάποιον άλλο στο ίδιο σημείο προσπαθώντας να βγάλει την όμοια εικόνα. Διότι υπάρχουν κι’ αυτές οι πρακτικές, αλλά αντίθετα να βρει καινούργιες γωνίες θέασης, να ανοίξει περισσότερο την θεματολογία του, να δοκιμάσει πράγματα που δεν είχε αρχικά στο μυαλό του, αφού τα προσαρμόσει στο δικό του περιβάλλον. Ακόμη και να έρθει σε επαφή με ανθρώπους για να του δείξουν τρόπους και τεχνικές που δεν γνώριζε μέχρι τότε.
Στο ζήτημα της παρουσίασης της δικής του δουλειάς κανείς δεν πρέπει να αισθάνεται μειονεκτικά, τεχνικά ή αισθητικά, διότι ας πούμε ο εξοπλισμός του δεν είναι της τελευταίας τεχνολογίας. Τέτοιες εξειδικευμένες σελίδες διοργανώνουν και στοχευμένους διαγωνισμούς φωτογραφίας, ώστε να αποκτηθεί κάποια εξοικείωση με το στοιχείο του ανταγωνισμού και να συνηθίσει ο ερασιτέχνης στην ιδέα του να συμμετέχει σε εκδηλώσεις μεγαλύτερης εμβέλειας, έχοντας αποδεχθεί την ιδέα της κριτικής που θα δεχθεί.

Θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο της τέχνης; 
Κάντε like στη σελίδα του theobscura.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το theobscura.gr στο Twitter
Ακολούθηστε το theobscura.gr στο Instagram

Κοινοποιήση:

Σχόλια

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ