“Το Τρίτο Στεφάνι” σε σκηνοθεσία Κ. Μαρκουλάκη για 2η χρονιά στο Θέατρο Παλλάς

Προπώληση εισιτηρίων στο viva.gr

«Το Τρίτο Στεφάνι», το αριστούργημα του Κώστα Ταχτσή,  στο θέατρο Παλλάς, με την υπογραφή του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, και τις Μαρία Καβογιάννη και Μαρία Κίτσου στους εμβληματικούς ρόλους της Εκάβης και της Νίνας, 60 χρόνια μετά την κυκλοφορία της πρώτης έκδοσης του εμβληματικού μυθιστορήματος του Κ. Ταχτσή.

 

Η μεγάλη παραγωγή των Θεατρικών Σκηνών παρουσιάζεται σε ολοκαίνουργια διασκευή που αναδεικνύει τις αφηγηματικές αρετές και την ποίηση του μυθιστορήματος, σεβόμενη την πρόθεση του συγγραφέα για μια ιστορία που, όπως και η ζωή, ανοίγει και κλείνει σαν κύκλος. Ένας εικοσαμελής θίασος σημαντικών ηθοποιών μπαίνει στη δίνη της νέας, πρωτότυπης μουσικής του Μίνου Μάτσα, φέρνοντας επί σκηνής τους ήχους και τις εικόνες μιας ολόκληρης εποχής.

 

Το μυθιστόρημα–σταθμός του Ταχτσή, από τα πλέον αγαπημένα του ελληνικού κοινού διαχρονικά, που στο παρελθόν έγινε σήριαλ από τον Γιάννη Δαλιανίδη και αποτέλεσε υλικό για πολύ επιτυχημένες παραστάσεις σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή και Θανάση Παπαγεωργίου, είναι μια κατάθεση μνήμης όπου μέσα από τις προσωπικές ιστορίες των ηρώων περνάει ολόκληρη η σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας. Όχι με διάθεση διδακτική, αλλά μ᾽ ένα σπάνιο χιούμορ που αναδεικνύει καίρια όλα εκείνα για τα οποία αξίζει να παλεύει κανείς στη ζωή.

 

Η Εκάβη και η Νίνα αγαπιούνται, ψυχραίνονται, μιλούν ακατάπαυστα, και σιωπούν μόνο μπροστά σ᾽ αυτό που τις υπερβαίνει, που όλους μας υπερβαίνει, και κουβαλούν πάντα το όμορφο και παράξενο φορτίο της πατρίδας που τις γέννησε, όπως το «μυθολόγησε» ο Ελύτης:

 

«Όμορφη και παράξενη πατρίδα / Ωσάν αυτή που μου ‘λαχε δεν είδα / Ρίχνει να πιάσει ψάρια πιάνει φτερωτά / Στήνει στη γη καράβι κήπο στα νερά / Κλαίει φιλεί το χώμα ξενιτεύεται / Μένει στους πέντε δρόμους αντρειεύεται […]»

 

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

[…] Η Μαρία Καβογιάννη είναι ακαταμάχητη, μαγική, συγκλονιστική, υπέροχη, μοναδική, θεσπέσια, πανέμορφη, σπουδαία, ονειρική, λαμπερή, ερωτεύσιμη. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για τη Μαρία Κίτσου, χωρίς υπερβολή. Είναι δύο ισότιμες ερμηνεύτριες που καθοδηγούν ένα σύνολο 20 ηθοποιών σε ένα σκηνικό που μόνο σαν εικαστική έκρηξη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. […] Όλοι μαζί ενωμένοι σαν τα μέλη μιας δεμένης ορχήστρας υπηρετούν το έργο, τον ρυθμό του και την απίστευτη δύναμή του. Μια δύναμη που κατάφερε ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης να την αναδείξει πέρα από κάθε προσδοκία.
Πάνος Ζόγκας | DOWN TOWN

 

[…] Η σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη κατάφερε να ζωντανέψει με μοναδικό τρόπο τις 328 σελίδες του βιβλίου, σε μια παράσταση όπου η μια σκηνή διαδέχεται αρμονικά την άλλη με εντυπωσιακή συνοχή, το σύνολο των 20 ηθοποιών λειτουργεί σαν ένα σώμα και η εμπειρία θέασης είναι απολαυστική. […] Με τον μοναδικό του τρόπο και την εντυπωσιακή σκηνική του ευφυΐα,ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης καθοδηγεί τους ηθοποιούς σε μια παράσταση συνόλου.
Γιώτα Δημητριάδη | texnes-plus

 

[…] Τις εντυπώσεις κερδίζει η τρυφερή, νοσταλγική σκηνοθετική ματιά (μην ξεχνάμε πως ο Κ. Μαρκουλάκης είχε ενσαρκώσει τον Δημήτρη στο τηλεοπτικό Τρίτο Στεφάνι σε σκην. Γ. Δαλιανίδη) που οδηγεί την παράσταση στο δρόμο του καλού, του πολύ καλού, θεάτρου. […] Ίσως λοιπόν για να μείνω ασφαλής δεν θα πρέπει να μείνω στο σπίτι. Αλλά να πάω στο θέατρο και να μάθω. […] Ειρήσθω εν παρόδω, το Παλλάς είχε λάβει υποδειγματικά όλα τα μέτρα προστασίας για τον Covid.
Κατερίνα Πεσταματζόγλου | culture now

 

[…] Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, με τη βοήθεια των συνεργατών του, «έχτισαν» μια υπέροχη παράσταση. Δομημένη, με ρυθμό εμφανή σε κάθε στιγμή, με ταχεία εξέλιξη και σκηνοθετικά ανάλαφρο έργο. […]
Ιωάννης Λάζιος | Θεατρομάνια

 

[…] Ένα σκηνικό από ανθρώπους, που κινούνται… καλοκουρντισμένα. Χορογραφημένα. Με ακρίβεια κίνησης δευτερολέπτου. Ένα σμάρι ανθρώπων, διαρκώς, που είναι η Ζωή. Ένας στρόβιλος. […] Θα τις θυμόμαστε (Μ. Καβογιάννη & Μ. Κίτσου) σαν κυρίως τροχούς σε ένα κάρο που κουβαλάει, με ακρίβεια χιλιοστού, με ζέση, με σύμπνοια, με επαγγελματισμό, ο πιο «ενοποιημένος» θίασος των τελευταίων ετών. Μια άμαξα, που φέρνει μαζί της, όλη την ανθρωπιά.
Παύλος Αγιαννίδης | Youfly.com

 

[…] Σε συνεργασία με τον Νίκο Μανουσάκη ο σκηνοθέτης, κατ’ αρχάς παραδίδει μια ολοκληρωμένη διασκευή που σέβεται τον συγγραφέα και την πλοκή του μυθιστορήματος. Αποφεύγει τις άσκοπες πρωτοβουλίες, παρακολουθεί τη ροή και τις εξελίξεις, διατηρεί μια ενδιαφέρουσα προφορικότητα χιούμορ και δεν αφήνει περιθώρια για αμφισβήτηση των προθέσεών του. Ενα θεατρικό κείμενο που επιβεβαιώνει τη δουλειά που έγινε και τον δικαιώνει. […] Καταλυτική η ερμηνεία της Μαρίας Καβογιάννη στον ρόλο της Εκάβης.
Η ηθοποιός που αγγίζει όλες τις ψυχικές αποχρώσεις της ηρωίδας της
καταθέτει τον εαυτό της και συγκινεί βαθιά με την αλήθεια της.
Μυρτώ Λοβέρδου | ΤΑ ΝΕΑ

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Διασκευή: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Νίκος Μανουσάκης
Σκηνικά: Πάρις Μέξης
Μουσική: Μίνως Μάτσας
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Κίνηση: Κική Μπάκα
Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστίνα Ματθαίου
Βοηθός σκηνογράφου: Εύη Ανδριανού
Βοηθός ενδυματολόγου: Ειρήνη Γεωργακίλα
Μουσική διδασκαλία: Μαρία Γράμψα
Στίχοι: Σοφία Καψούρου
Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
Videos: Ελένη Κατρακαλίδη

Παραγωγή: Θεατρικές Σκηνές

Διεύθυνση Επικοινωνίας – Προβολή: Όλγα Παυλάτου

 

ΔΙΑΝΟΜΗ (αλφαβητικά)
Κώστας Ανταλόπουλος, Ειρήνη Βαλατσού, Μελίνα Βαμπούλα, Ντάνη Γιαννακοπούλου,
Άρτεμις Γρύμπλα, Μαρία Καβογιάννη, Δημήτρης Καραβιώτης, Μαρία Κίτσου,
Τάσος Λέκκας, Ορνέλα Λούτη, Γιώργος Μακρής, Δημήτρης Μανδρινός,
Στάθης Μαντζώρος, Φοίβος Μαρκιανός, Καλλιρρόη Μυριαγκού, Ελευθερία Παγκάλου,
Αλεξάνδρα Παντελάκη, Ελίζα Σκολίδη, Μενέλαος Χαζαράκης, Γιώργος Ψυχογυιός

 

Θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο της τέχνης; 
Κάντε like στη σελίδα του theobscura.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το theobscura.gr στο Twitter
Ακολούθηστε το theobscura.gr στο Instagram

Κοινοποιήση:

Σχόλια

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ