O Hippolyte Bayard και η συμβολή του στην τέχνη της φωτογραφίας..

Γράφει η ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΡΕΜΕΖΗ

Ο Bayard (20 Ιανουαρίου-14 Μάϊου 1887) ήταν Γάλλος φωτογράφος και πρωτοπόρος στην ιστορία της φωτογραφίας. Εφευρέθηκε η δική του διαδικασία που παρήγαγε θετικές εκτυπώσεις στην κάμερα και παρουσίασε την 1η δημόσια έκθεση φωτογραφιών στον κόσμο στις 2 Ιουνίου 1839.Ισχυρίστηκε ότι εφεύρει φωτογραφία νωρίτερα από τον Louis-Jacques,Mande Daguerre στη Γαλλία και τον William Henry Fox Talbot στην Αγγλία, οι άνδρες πιστώνονται παραδοσιακά με την εφεύρεση του.

Πειραματίστηκε με το νέο μέσο λήψης φωτογραφιών από δείγματα φυτών, αγαλματίδιο(συμπεριλαμβανόμενης της ποζάρει μαζί τους για αυτοπροσωπογραφία),σκηνές δρόμου, αστικά τοπία, αρχιτεκτονικές φωτογραφίες και πορτρέτα. Φωτογραφίζει εξέχουσες προσωπικότητες και έναν απλό εργαζόμενο. Υποστήριξε, επίσης τη συνδυαστική εκτύπωση και ήταν ένας από τους ιδρυτές μιας φωτογραφικής εταιρίας.

Εργαζόταν ως δημόσιος υπάλληλος, πειραματίστηκε με τη φωτογραφία. Ανέπτυξε τη δική του μέθοδο που ονομάζεται άμεση  θετική διαδικασία. Περιλάμβανε την έκθεση στο χαρτί εντελώς μαύρο. Στη συνέχεια εμβαπτίστηκε σε ιωδιούχο κάλιο προτού εκτεθεί σε κάμερα. Μετά την έκθεση, πλύθηκε σε λουτρό υποθειώδους σόδας και ξηράθηκε. Η εικόνα που προέκυψε ήταν μια μοναδική φωτογραφία που δεν μπορούσε να αναπαραχθεί. Λόγω της χαμηλής ευαισθησίας στο χαρτί, απαιτείται έκθεση περίπου 12 λεπτών. Η χρήση της μεθόδου ευνοήθηκε ακόμη και για κτίρια. Όταν χρησιμοποιήθηκαν για την φωτογράφιση ανθρώπων, ζητήθηκε από τους καθιστές να κλείσουν τα μάτια τους, ώστε να εξαλείψουν την τρομακτική <<νεκρή>> ποιότητα που παράγεται λόγω του να αναβοσβήνει και να κινείται τα μάτια του κατά τη διάρκεια μιας τόσο μεγάλης έκθεσης.

Το 1851 μαζί με τους Edouard Baldus,Henri Le Secq,Gustave Le Gray,O.Mestral ταξίδεψαν σε όλη την Γαλλία για να φωτογραφίσει αρχιτεκτονικά μνημεία κατόπιν αιτήματος της Επιτροπής Des Monuments Historiques.

 

 

Ο Bayard πείστηκε να αναβάλει την ανακοίνωση της διαδικασίας του στη Γαλλική Ακαδημία Επιστημών από τον Francois Arago,έναν φίλο του Louis Daguerre,ο οποίος επινόησε την ανταγωνιστική διαδικασία daguerreotype.Η σύγκρουση συμφερόντων της Arago κόστισε στον Bayard την αναγνώριση ως ένας από τους κύριους εφευρέτες της φωτογραφίας. Τελικά έδωσε λεπτομέρειες στη Γαλλική Ακαδημία Επιστημών στις 24 Φεβρουαρίου 1840 με αντάλλαγμα χρήματα για την αγορά καλύτερου εξοπλισμού.

 

Ως αντίδραση στην αδικία που ένιωθε ότι είχε υποστεί δημιούργησε την 1η σκηνική φωτογραφία με τίτλο “Αποπρωσοπογραφία ως πνιγμένος άντρας”. Στην εικόνα προσποιείται ότι αυτοκτόνησε, κάθετε και κλίνει προς τα δεξιά. Έγραψε στο πίσω μέρος της πιο αξιοσημείωτης φωτογραφίας του(το πτώμα που βλέπετε εδώ είναι αυτό του Bayard,εφευρέτη της διαδικασίας που μόλις σας δείχτηκε. Από όσο γνωρίζω, αυτός ο ακατάπαυστος πειραματιστής ασχολείται για περίπου 3 χρόνια με την ανακάλυψη του. Η κυβέρνηση που ήταν πολύ γενναιόδωρη για τον Monsieur Daguerre είπε ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα για τον Bayard και ο φτωχός άθλιος πνίγηκε).(οι παραμορφώσεις της ανθρώπινης ζωής!!Βρίσκεται στο νεκροτομείο για αρκετές μέρες και κανείς δεν τον αναγνώρισε ή δεν τον αξίωσε. Κυρίες και κύριοι, καλύτερα να περάσετε από το φόβο να προσβάλετε την αίσθηση της όσφρησης καθώς όπως μπορείτε να παρατηρήσετε το πρόσωπο και τα χέρια του αρχίζουν να εξασθενίζουν).

 

Παρά τις δυσκολίες στη φωτογραφία συνέχισε να είναι παραγωγικό μέλος της φωτογραφικής κοινωνίας. Ήταν ιδρυτικό μέλος της Γαλλικής Εταιρίας Φωτογραφίας, επίσης ένας από τους πρώτους φωτογράφους που ανέθεσαν να τεκμηριώσουν και να διατηρήσουν την αρχιτεκτονική και τους ιστορικούς χώρους στη Γαλλία για τις Ηλιογραφίες Αποστόλων το 1851 από την Επιτροπή Ιστορικών Μνημείων. Χρησιμοποίησε μια φωτογραφική διαδικασία χαρτιού παρόμοια με αυτήν που ανέπτυξε για να τραβήξει φωτογραφίες για την Επιτροπή. Επιπλέον, πρότεινε το συνδυασμό 2 αρνητικών για να εκθέσει σωστά τον ουρανό και μετά το τοπίο ή το κτίριο, μια ιδέα γνωστή ως συνδυαστική εκτύπωση που άρχισε να χρησιμοποιείται τη δεκαετία του 1850.

 

Διάσημες φωτογραφίες

Αυτοπροσωπογραφία ως πνιγμένος άνθρωπος.1840

Δείγματα.1842

Εργάτης οικοδομών. Παρίσι 1845-1847

Αυτοπροσωπογραφία στον κήπο 1847

 

Θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο της τέχνης; 
Κάντε like στη σελίδα του theobscura.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το theobscura.gr στο Twitter
Ακολούθηστε το theobscura.gr στο Instagram

Κοινοποιήση:

Σχόλια

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ